SAĞLIK HABERLERİ

50 yıllık ilaçla ilgili korkunç iddia!

50 yıllık ilaçla ilgili korkunç iddia!

Fransa'da yapılan bir araştırmada, epilepsi ve bipolar bozukluk tedavisi için kullanılan 'Valproat' adlı ilacın, 4 bin 100 bebeğin kusurlu doğumuna neden olmuş olabileceği ortaya çıktı. 1967'den bu yana kullanılan ilaçla ilgili, doktorlara uyarı yapıldı.

BBC Türkçe'de yer alan habere göre Ulusal İlaç Güvenliği Kurumu'nun araştırmasına göre, Valproat adlı ilacı kullanan hamilelerin bebeklerinin eksik gelişim ya da kusurlu oluşumla doğma ihtimali normalin dört katı.

İlaç Fransa'da 1967'den bu yana kullanılıyor. Araştırmayı yürüten ekipten Mahmoud Zureik "Çalışma, Valproat'ın yüksek oranda teratojenik riski olduğunu ortaya koydu" dedi.

Doktorlar uyarıldı

İlaç ve yabancı maddelerin anne karnından plasenta yoluyla bebeğin dolaşımına geçmesi sonucu bebekte biçim bozuklukları ve noksan gelişme sonucu kendini gösteren bozukluklara "teratojenik etki" deniyor. Doktorlar ilacı, hamile ya da çocuk doğurmayı düşünen kadınlara vermemeleri konusunda uyarıldı.
  • Bu Haberi
Yasemin Kutsi