Berat Albayrak'tan çarpıcı açıklamalar

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, darbe girişiminin meydana geldiği gece Marmaris'de Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın kaldığı otelde yaşananları anlattı.

Hürriyet'te yer alan habere göre Cumhurbaşkanı'nın uçağının İstanbul'a gidememesi halinde alternatif planlarının olduğunu belirten Albayrak, "İstanbul olmasaydı 4 alternatif oluşturduk, Aydın, Dalaman, Bodrum, İzmir. Uçak kalktıktan sonra talimatı Cumhurbaşkanımız söyledi. Uçağa bindikten sonra, uçak havada gittikten sonra son dakikaya kadar bekledi ve kararını verdi. Nereye gidileceğine son anda karar verildi" dedi.

A Haber yayınında soruları yanıtlayan Berat Albayrak'ın konuşmasının satır başları şöyle:

"Farklı insanlardan farklı uyarılar geldi. Farklı kamu yöneticileriyle iletişime geçmeye başladık. İlk Başbakan ile görüştük. Darbe girişimi hususu ilerleyen dakikalarda belli oldu. 21.30-22.00 civarıydı darbe girişimi olduğunu anladık. Sayın Cumhurbaşkanımız abdestini aldı, namazını kıldı ve süreci başlattı. Cumhurbaşkanımız süreci kontrollü yönetti. Şu veya bu şekilde Davos nasıl sembolize edildiyse birçok şey yaşadık bu süreçte 'Haydi Bismillah' deyip helikoptere yürümemizdi burada da.

Bahsi geçen oteldeyken 3 helikopter keşif uçuşu yapıyordu, farkettik. Biz anında ulusal medyaya çok hızlı bir şekilde telefon aracılığıyla Cumhurbaşkanımızın mesajını ilettik. İstanbul, Ankara'yla görüşmeleri yapıyorduk. İstanbul Valimizin güvenli bir ortama geçtiği sonrasında ulusal medyaya bağlanması konusunda talimat gitti. Kendisi de TSK'nın işin içinde olmadığını açıkladı. Canlı yayın ancak telefonla sağlanabildi.

Burada tüm bu verilen talimatlar, liderliği ile ilgili başka bir başarı hikayesini ortaya koydu. Daha önce yaşanan krizler gibi başarılı bir şekilde yönetti. İstanbul olmasaydı 4 alternatif oluşturduk, Aydın, Dalaman, Bodrum, İzmir. Uçak kalktıktan sonra talimatı Cumhurbaşkanımız söyledi. Uçağa bindikten sonra uçak havada gittikten sonra son dakikaya kadar bekledi ve kararını verdi. Nereye gidileceğine son anda karar verildi.

'JETLER 50 METRE YANIMIZDAN GEÇTİ'

Bu tarihi açıdan dönülüp bakıldığında uzun yıllar unutulmayacak bir olaydır. Böyle bir olay gerçekleşmedi. Yeniçeri'de bile böyle bir operasyon yok. Tarihi olarak destan yazmış bir milletin muazzam bir başarı hikayesi var. Tüm riskler çok güçlü bir şekilde yürütüldü. Bunun temelinde halkın milletin sevgisi ve desteğine dayanıyor. Başarısız olma imkanınız yok Allah'ın da izniyle tabii.

Gayet sakin kontrollü, ciddi bir şekilde meseleyi ele aldı. Bir tepki vermedi, sadece dinledi. Dün ve evvelsi gün Cumhurbaşkanımız röportajlarımızda bahsetti. Bilgilendirmek mevzusu devletimizin ilgili kurumları tarafından gerekli açıklamaların yapılmadığı ortaya koyuldu. Uçakta nerede ineceksiniz, kuleyle ilgili süreçler, kulenin ele geçiriliyor olması ve uçağın indiriliyor sonrası ki o sırada jetler 50 metre yanımızdan geçiyordu. Hangi havaalanına inileceği ve süreç konuşuldu. Süreç başarılı bir şekilde yönetildi. Biz hayalet bir şekilde İstanbul'a ulaştık.

Başka bir insanlar yaşarsa ne kadar farklı duygular yaşar diye düşünüyorum. Bu insanın fıtratıyla ilgili, ilahi kaderin verdiği duygularla ilgili. Cumhurbaşkanımıza beslediğim muhabbet ve duyguyla bir kez daha muhabbet ve duygu besledim. Tüm aile gayet rahat bir süreç yaşadık. Cenabı Allah'a hamediyorum.

'İKİNCİ BİR TALİMATA KADAR MEYDANLARDAYIZ'

Kesinlikle meydanlarda durmak lazım. Birlik beraberlik bu milletin en büyük silahı. İkinci bir talimata kadar meydanlardayız. Bir daha böyle bir kalkışmayla ilgili burada çok şey söylenir. Bundan sonra Türkiye'de olağan dışı gerçekleştirilecek herhangi bir gelişme ve gelişmeden sonra oluşacak iklim milli değildir. Yine de tedbirli ve dikkatli olmalıyız. Bugün Türkiye'de milli bir tablo var."