2011 Beyaz gömlek modası
2011 Beyaz gömlek modası
Klasik ve zamansız bir giysi olan beyaz gömlek, bu sezon çok şık ve abartılı eteklerle birlikte veya gece elbiselerinin içine giyiliyor. Türk tasarımcılar da eğlenceli beyaz gömlekleriyle öne çıkıyor…
Beyaz gömlek her gardıropta bulunan, klasikleşmiş bir giysidir. İş kıyafetlerinin tamamlayıcısı, formal gece etkinliklerinin kurtarıcısıdır. Erkekler kadar kadınların da öncelikli giyim tercihleri arasında yer alır klasik beyaz gömlek. Kolaydır, şıktır. Erkek kesimine sahip olsa bile zariftir. Sharon Stone’un 1998 Oscar töreninde gri saten eteğinin üzerine giydiği gömleği hatırlayın mesela. Veya Pretty Woman’daki (Özel Bir Kadın) Julia Roberts’ı. Uma Thurman’ın Pulp Fiction’da giydiği beyaz gömlek de hafızalardan kolay kolay çıkmaz.
Gömlek elbiseler de moda
İster ekonomik krizin uzun süre kullanılabilecek kıyafetleri ön plana çıkarması olarak yorumlayın, ister modacıların klasik taraflarını yeniden keşfetmesi. Bu yıl beyaz gömleğin moda sahnesindeki önlenemez yükselişine yeniden tanık oluyoruz. Beyaz gömlek Sharon Stone’un yolunda ilerleyerek daha çok şık kıyafetleri tamamlamak üzere kullanılmış. Dries Van Noten altın rengi etekle sergilemeyi tercih etmiş. Chloe, Givenchy, Fendi, A.F. Vandevorst ve Limi Feud da şık parçalara yönelenlerden.
Chanel, Yohji Yamamoto, Bottega Veneta, Paul Smith ve safari temasının baskın olduğu Ralph Lauren’ın beyaz gömlekleri de çok hoş. Yves Saint Laurent’in şifon gömlekleri eteklerle tamamlanıyor. Junya Watanabe’nin lazer kesimli modelleri elbiseleri anımsatıyor. Ama bu yıl gömlek elbiseler de altın çağlarını yaşıyor.
Gömlek seçimi, kişiliği ve ruh halini ele verir
Bils’in bu sezon beraber çalıştığı isimlerden biri de, Zürih’te yaşayan tasarımcı, Ekin Senan. Senan, beyaz gömleğin önemini şöyle anlatıyor: “Gömlek, moda tarihinin en eski tasarımlarından biri. İç çamaşırı rolünden çıkıp akımlara bağlı kalarak sürekli değişmiş olsa da kimono gibi ölümsüz bir tasarım ve zamansız bir giysi. Ayrıca hem uniseks olarak kullanılabilmesi, hem de üzerinde sonsuz deneyler yapılabilmesi, bana çok cazip geliyor… Gömleği insanın ruh halini ve duygularını yansıtan bir nesne olarak görüyorum. Gömleğin seçimi, yakası ve giyilme biçimi, kişinin ayrıntılara olan duyarlılığını ele veriyor. Bazen de uyduğu veya uyması gereken kuralları sembolik olarak yansıtıyor.”
Beyaz gömlek her gardıropta bulunan, klasikleşmiş bir giysidir. İş kıyafetlerinin tamamlayıcısı, formal gece etkinliklerinin kurtarıcısıdır. Erkekler kadar kadınların da öncelikli giyim tercihleri arasında yer alır klasik beyaz gömlek. Kolaydır, şıktır. Erkek kesimine sahip olsa bile zariftir. Sharon Stone’un 1998 Oscar töreninde gri saten eteğinin üzerine giydiği gömleği hatırlayın mesela. Veya Pretty Woman’daki (Özel Bir Kadın) Julia Roberts’ı. Uma Thurman’ın Pulp Fiction’da giydiği beyaz gömlek de hafızalardan kolay kolay çıkmaz.
Gömlek elbiseler de moda
İster ekonomik krizin uzun süre kullanılabilecek kıyafetleri ön plana çıkarması olarak yorumlayın, ister modacıların klasik taraflarını yeniden keşfetmesi. Bu yıl beyaz gömleğin moda sahnesindeki önlenemez yükselişine yeniden tanık oluyoruz. Beyaz gömlek Sharon Stone’un yolunda ilerleyerek daha çok şık kıyafetleri tamamlamak üzere kullanılmış. Dries Van Noten altın rengi etekle sergilemeyi tercih etmiş. Chloe, Givenchy, Fendi, A.F. Vandevorst ve Limi Feud da şık parçalara yönelenlerden.
Chanel, Yohji Yamamoto, Bottega Veneta, Paul Smith ve safari temasının baskın olduğu Ralph Lauren’ın beyaz gömlekleri de çok hoş. Yves Saint Laurent’in şifon gömlekleri eteklerle tamamlanıyor. Junya Watanabe’nin lazer kesimli modelleri elbiseleri anımsatıyor. Ama bu yıl gömlek elbiseler de altın çağlarını yaşıyor.
Gömlek seçimi, kişiliği ve ruh halini ele verir
Bils’in bu sezon beraber çalıştığı isimlerden biri de, Zürih’te yaşayan tasarımcı, Ekin Senan. Senan, beyaz gömleğin önemini şöyle anlatıyor: “Gömlek, moda tarihinin en eski tasarımlarından biri. İç çamaşırı rolünden çıkıp akımlara bağlı kalarak sürekli değişmiş olsa da kimono gibi ölümsüz bir tasarım ve zamansız bir giysi. Ayrıca hem uniseks olarak kullanılabilmesi, hem de üzerinde sonsuz deneyler yapılabilmesi, bana çok cazip geliyor… Gömleği insanın ruh halini ve duygularını yansıtan bir nesne olarak görüyorum. Gömleğin seçimi, yakası ve giyilme biçimi, kişinin ayrıntılara olan duyarlılığını ele veriyor. Bazen de uyduğu veya uyması gereken kuralları sembolik olarak yansıtıyor.”