7. Koğuştaki Mucize ‘Türk Filmi’ değil mi?
93’üncü Akademi Ödülleri (Oscar) için ‘En İyi Uluslararası Film’ dalında Türkiye adayı, 5 milyon 361 bin 450 seyirci ile 2019'un gişe rekortmeni '7. Koğuştaki Mucize' filmi oldu. Yapım ile ilgili yönetmen Ömer Faruk Sorak ve senarist Gani Müjde'nin yorumları dikkat çekti.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü ile sinema meslek örgütlerinin temsilcilerinden oluşan Seçici Kurul, 93’üncü Akademi Ödülleri (Oscar) için ‘En İyi Uluslararası Film’ dalında Türkiye adayını belirledi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü ile sinema meslek örgütlerinin temsilcilerinden oluşan Seçici Kurul, 93’üncü Akademi Ödülleri (Oscar) için ‘En İyi Uluslararası Film’ dalında Türkiye adayını belirledi.16 kişiden oluşan Seçici Kurul, başvuran 23 film arasından ‘7. Koğuştaki Mucize’yi tercih etti.2019’da gişe rekoru kıran proje, Güney Kore yapımı ‘Miracle in Cell No 7’ın uyarlaması...
28 haftada 5 milyon 361 bin 450 kişinin izlediği, Neymar’dan Ronaldo’ya kadar birçok ünlünün beğendiği ‘7. Koğuştaki Mucize’, yapımcısından yönetmenine, senaristinden oyuncularına, mekanlarından kostümüne kadar her şeyiyle yerli, ama menşei Güney Kore...
O nedenle itirazlar geldi Seçici Kurul’un kararına. Onlardan biri de yönetmen Ömer Faruk Sorak’tı: “11 yabancıyla Avrupa’da başarı kovalayan Türk futbolu, beş yabancıyla şampiyon olunca böbürlenen Türk basketbolu, Kore dizilerini devşirip reyting alınca ilerlediğini zanneden Türk televizyonculuğu, Koreliler satın alınca büyüyen Türk sinema ve işletmeciliği, şimdi de Kore filminden uyarlama bir filmle Oscar’da ‘En İyi Yabancı Film’ ödülünü alma sevdasında Türk sineması...Bu seçimi yapan, mesleğinde yetkin, kariyerinde seçkin jürinin saygıdeğer üyeleri... Mevcut kararınızla özgün bir Türk Sineması yaratma yolundaki çabalarınızı ayakta alkışlıyor, hepinizi ayrı ayrı tebrik ediyorum.”
Gani Müjde şaşırttı
Senarist ve yapımcı Gani Müjde ise şöyle bir tweet attı: “RTÜK sayesinde senaristlerin hayal kurması, ikinci bir emre kadar yasaklandığı için bu yıl ülkemizi bir Kore senaryosu temsil edecek. Yani Kore kazanırsa, biz de kazanmış olacağız.”Sorak’ınki futboldan basketbola, dizilerden sinemaya Türkiye’deki yabancılaşmaya ilkesel bir eleştiri. Sevgili Gani, oldu mu yani? RTÜK’le sinema ne alaka? Filmler sinemada seyirciyle buluştuktan sonra şayet televizyonda yayınlanırsa ve mevcut yasalara ihlal eden bir durum yoksa RTÜK ne karışır ona? RTÜK cezaları, dizi senaristlerinin kalem oynatma alanını daraltıyor olabilir, ama film senaryosu yazanlar için böyle bir sorun yok. Senaristler için sinemada atış serbest!”
Ali EYÜBOĞLU / Milliyet GAZETESİ