Endemol Türkiye'de büyük operasyon!..
Endemol Türkiye, elindeki 10 projeden hiçbirini tutturamayınca Endemol Hollanda, tepedeki yöneticileriyle yollarını ayırdı. Yani “reyting canavarı”, TV yöneticilerini yedi.
“Kanal D, ‘Kayıp’ı niye bitir(e)medi” başlıklı dünkü
yazımın son cümlesi şöyleydi: “Sonuç olarak demem o ki,
bugüne kadar başarılı olmayan dizileri yiyen ‘reyting canavarı’nın
TV yöneticilerini yemesine gelmiştir sıra...” İşte bu
konudaki en taze haber ve en somut örnek: Ünlü format şirketi
Endemol Türkiye’nin 2012 Eylül 2013 Aralık arasında yaptığı işlere
bir göz atalım: “Benzemez Kimse Sana”, “Canlı Para”, “Var
mısın Yok musun?”, “Çocuk Oyuncağı”, “Bence Benim Annem”,
“Film Gibi”, “Eyvah Düşüyorum”, “3+1”, “Wipeout”,
“Arkandayız”...
10 işten hiçbiri tutmadı, tutsaydı zaten devam ederlerdi. Endemol
Türkiye’nin devam eden tek işi var, o da Show TV’deki “1
Milyon Kimin?” O da tutmadı, ama finale kadar devam
ettirmek zorundalar onu.
Yeni müdür Tatarel
Dizileri ve programları yiyen “reyting canavarı”nın TV dünyasının
profesyonellerini yemeye başlayacağı tezimin ilk somut örneğinde
şimdi sıra: Merkezi Hollanda’da olan Endemol, kurulduğu günden bu
yana Endemol Türkiye’nin Genel Müdürü olan Ansı Elagöz, Elagöz’ün
hayat arkadaşı ve şirketin Kreatif Direktörü Temir İpek, İçerik
Editörü Engin Güzel ve Uygulayıcı Yapımcı Hakan Şendur’la yollarını
ayırdı.
Endemol Türkiye Genel Müdürlük görevine bir dönem Star TV’de
Program Müdürlüğü de yapan Gökhan Tatarel’i getiren Endemol
Hollanda, görevden aldığı ekipten 31 Aralık 2013’te bitecek Show
TV’deki “1 Milyon Kimin?”de görevli olanlardan yarışmanın
“final” gününe kadar çalışmalarını istedi.
Değişmeyeni
değiştirirler
Endemol Türkiye’nin Eylül 2012’den bu yana hiçbir işini
tutturamamasının elbette ki en büyük etkenlerinden biri, SES
grupları, reyting şirketi ve denek yapısındaki değişim. Endemol
Türkiye’nin 1.5 yılda 11’de sıfır çekmesinin bence en büyük sebebi,
Ansı Elagöz ve ekibinin değişen reyting profiline göre pozisyon
alamayışı, buna uygun kreatif iş yapamayışı...
Daha önce de yazdım, “3+1”le “3 Adam”ın ekran önündeki ekibi
aynı... Eser Yenenler, Oğuzhan Koç, İbrahim Büyükak’ın ilk şov
programı “3+1”in yapımcısı Endemol Türkiye’ydi ve reytingleri
kötüydü... Üçlü, “Biz Acun Ilıcalı ile çalışmak
istiyoruz” deyip Endemol Türkiye’den ayrıldı Acun Medya’ya
geçti, reytingleri tavan yaptı...
Seyircinin, “Endemol Türkiye yapıyorsa izlemem, Acun
yaparsa izlerim” gibi bir ön şartı olabilir mi? Programın
yapımcısının kim olduğuyla değil, yapılanın ne olduğuyla ilgilenir
seyirci. Demek ki Acun Ilıcalı, yeni reyting sisteminde Türk
izleyicisinin nelerden hoşlandığını çözdü, Endemol Türkiye’nin son
yaptığı 11 program da tutmadığına göre demek ki Ansı Elagöz ve
ekibi bunu başaramayınca “reyting canavarı”na
yenik düştü!
ALİ EYÜBOĞLU / MİLLİYET İNTERNET SİTESİ